STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-06-06

STICK-CAFÈ KARLSTAD 30 maj 2006

Här ser vi Lena, ena halvan av Stick&Sy, Ann är bakom kameran!!

Kvällens enda Möbieus-sjal finns med, men jag glömde skriva upp vem som gjort den. Maila mig så fär jag lägga ut namnet!!
  • Med gammal teknik kan man göra nya saker, detta är ett examensarbete som finns att beskåda hos Stick& Sy. Det är Emelie Persson som virkat och sytt!!
  • Mingel och arbetsbilder från det sista cafeet för våren.
  • FAST vill ni komma på besök(innan vi startar upp till hösten), så skriv till någon av oss från Karlstad. Vi har nästan en tradition på att ta emot vandrande stickerskor på Värmlands Museum och sticka bort några minuter över en kopp kaffe!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, bra idé! Men jag har inte vågat bestämma mig för att bli klar med den snabbt, den känns så jobbig ändå! :o) Den får ligga framme o störa mig lite lagom så blir det nån maska ibland.

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers