STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-07-30

Hjärtesjal

Jag har ju stickat lite också... även om det varit varmt.... Har gjort klart en Hjärtesjal i "Du store alpacka" Det är lite grövre så det gick åt 7 nystan, men jag borde ha köpt ett till, för det blev ingen kil bak pga av garnbrist. Fast jag vill påstå att i konkurrens med Drops alpacka så kommer detta garn långt efter...Jag stickar ingen mer sjal i detta. Det är lite strävare, saknar den där smörmjuka känslan som finns i Dropsgarnet. Så var det priset, det är nästan dubbelt så dyrt som Drops....

2 kommentarer:

Annelie sa...

Den är fenomenalt vacker, din hjärtehemliga! Bra att få info om garnkvaliteter också. Då behöver man inte gå och sukta efter annat alpackagarn än det man lätt kan få tag på.

Anonym sa...

Åhh det var utrolig vakkert. Dette må jeg sette på listen "hva jeg skal gjøre en gang" ! Jeg har strikket i Alpakka fra DSA og har vært fornøyd med det!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers