STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-07-16

Pomatomus och Mermaid..

Jag har börjat på Pomatomus (http://www.knitty.com/ISSUEwinter05/PATTpomatomus.html ), och måste medge att de är väldigt roliga att göra. Det är lite trixigt, men bara så där lagom!! Valde ett garn i högen som såg tråkigt ut, men som visar sig lämpa sig ypperligt för detta ändamål. Mina Mermaid är klara, men de var lustiga att göra. Överarbetat mönster, men med skön passform. Tåavslutningen var kul, liksom hälen. Fast överdelen med alla trix kan vara för min del. Gick åt mycket garn. Jag la upp 72 maskor och det är ett antal som stämmer bra för att dela på 4 stickor samt när man gör tån. Detta mösnter borde bli jättebra i en mössa. På tal om mössa, jag har gjort klart min Odessa också, men bild kommer senare. Så Heidi; min Lotus tank är blockad och klar, men jag har inte tagit kort på den än...med mig i......Har en vecka kvar att jobba innan semestern börjar.........

3 kommentarer:

slöjd sa...

Pomatomus är verkligen en vacker socka men jag FÅR inte börja med ngt nytt innan Ladyn är klar! Har en halv ärm kvar. Hon är som ett klosterarbete.../ Ulla

Anonym sa...

Båda paren sockar blir jättefina! Nu är du verkligen laddad inför den kommande vintern.

aija sa...

I like your pomatomus colors! I'm knitting it again in Trekking XXL 100 :) It is my favorite pattern.

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers