STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-07-26

Växtfärgning på Gammelvala i Brunskog

Det färgades även med Stenlav, Kirskål och Svinmålla. Snygga färger!! Jag var där idag(onsdag) och då hade de färgat med chochenill, morotsblad, och en "kanelsvamp" av något slag. Jag köpte några fler härvor!! Fråga inte vilka som är färgade med vad, för det minns jag inte!! Det mörkröda är Krapp i första färgningen.

2 kommentarer:

slöjd sa...

Tänk att mycket av det som kvinnor gjorde förr nu ser ut som ren lyx... Ibland önskar jag att jag levat på den tiden men när jag tänker efter så gäller det nog bara dom "roliga" bitarna.Härliga bilder. Ulla

Froding sa...

Jag skulle tänka mig att ha samma typer av kläder, de är så snygga och praktiska..Fast jag kan inte vara utan WC och rinnade vatten så det stuper nog där!! Fast lite bondromantiska kan vi väl få vara eller hur? Vi som strävar efter att bevara deras hantverk!!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers