STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-08-23

ICARUS SHAWL

Här är den!! Jag har gjort en av lin på stickor 3,0 och den är så skön att ta på, mjuk, följsam, sval och har rätt tyngd!! Så detta blir inte min sista sjal i lin!! Det gick åt drygt 1,3 spole(varje på 125 g) Det inte alltid som man gör sig bra på bild.........

10 kommentarer:

miastick sa...

Den är skitsnygg- grattis!

Anonym sa...

Otroligt vacker! Ulla

Anonym sa...

ojoj det är så att ögonen blöder, -vad fin den är.

WandaWoman sa...

Just gorgeous. Wonderful job.

gray la gran sa...

absolutely beautiful! i need to finish mine too!!!

Bim sa...

Öhh...
Man blir ju helt stum när man ser denna skönhet, jö...
Jag som inte fick min tidning med det mönstret i... Inte heller kunde man göra linnet/toppen på framsidan, suck.
Får nog som sagt var, kolla vad som hände med den prenumerationen. Med din erfarenhet i bagaget antar jag det blir mindre kul på knagglig engelska, urk... Beställa en ny kanske ÄR mer praktisk... Tur jag inte hann betala in något, men fick ju heller inget om VART jag skulle betala...
Må så gott... en Sjöbackabo på irrvägar ute på nätet... kramis, och jag ÄR på G att slutföra sista mudden från Stickstämman på Hammarö... Ja, det blir fler, men inte fler än TRE ur kompendiet just nu, :)

http://sjoebacka.hotserv.dk

Anonym sa...

Urläcker!!!

Anonym sa...

Helt underbar!!!
Var har du hittat mönstret! Har sökt på hela webben,kan inte beställa från utlandet,vågar inte chansa

Anonym sa...

Hej! Undrar var du hittat mönstret till denna underbara sjal? Eva

Froding sa...

Här är länken till mönstret: http://www.interweave.com/knit/interweave_knits/back_issues/SU_06.asp

Det är ur Interweave Knitting summer 2006

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers