STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-09-16

Inspiration och julen närmar sig

Jag har fått denna bok idag, och det finns mycket i den jag vill göra( men inte kan ) Fast jag skall i alla fall prova på att göra den gula väskan med prickar!! (den innehåller också bra bilder p hur man får till necessärerna!!) Så är första julklappen påbörjad;kan avslöja att det är vit Safran och mönstret kommer från Simply Knitting!!

3 kommentarer:

slöjd sa...

Marianne,Du överger väl inte stickorna för symaskinen? Vet Du ngt ullgarn som har 600 m/hg?

Froding sa...

Ingen fara...symaskinen har funnits på hyllan hela tiden, men jag har inte sytt sedan jag blev sjukskriven. Innan dess gick den ganska varm....Jag kommer inte på något garn på stående fot, men kolla denna sida: http://www.yarndex.com/

Knit-Marie sa...

Här sitter man i godan ro på kafferasten och uppdaterar sig bland stickbloggarna...och så kommer man till en som påminner om att JULEN närmar sig. Stress och förtvivlan! Jag har inte ens lösa planer på klappar än. Måste börja TÄNKA!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers