STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-10-25

Still ill no Knitting café for me

Status Quo i sjuklägret. Stickar lite, ser på TV och lyssnar på talbok. Det värsta av allt, inget besök på museet för mig.. VISST ÄR DET SYND OM MIG????

6 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Absolut! Det är jättesyndast om dig i hela världen!

Choklad?

Agneta sa...

Ja att behöva missa något sådant är katastrof. Men beställ biljett till syfestivalen så har du något att se fram emot och bli kry till:-)

slöjd sa...

Marianne, krya på Dig! Grattis FBK! Sämre går det för Haralds starka gubbar. Inte roligt. I morgon hemmamatch mot Boork! Jag har börjat på en barntröja, stickat ett par "lovikka" i Eskimo samt börjat på en mössa i dito till Kajsa som ligger i soffan och hoppar av frossa! Vi skall få storm! Hu, så hemskt. Idag -4 och en isande nordan. Har tänkt mig ut i trattkantarellskogen i morgon mitt på dagen när solen värmt upp lite. Jag skulle ha följt Ditt råd ang Pagoden i alpacca. Jag river upp allt. Är redan för stor innan jag sytt ihop den. Vad göra av garnet? Kanske en barntröja i dubbelt garn? Underbart är kort. Kram Ulla

Anonym sa...

Krya på dig nu! Hoppas att du inte är för sjuk för att sticka?! Förresten, du tar väl det lugnt annars, du vet: stress+tidigare stress=upprepade infektioner... Bara ett tips från en återkommandeförkylningsdrabbad till en annan... ;)

Anonym sa...

men marianne, klart att det är jätte jätte synd om dig, men du kommer snart på benen igen o då får vi se nya alster som du stickat

Anonym sa...

STACKARS DIG. Vara sjuk såhär under vackraste höstsäsongen, och inte ens kunna sticka!

Usch och fy för det. Hoppas du kryar på dig snart. Under tiden hoppas jag att någon medkännande människa serverar dig mycket chilichoklad på soffkanten.

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers