STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2006-11-17

Fredag....

Så var det då fredag, alldeles för varmt ute för min smak och grådassigt. Stickar på min Grå Dimma, och nu tar varje varv minst en timme känns det som . (har "bara" kragen kvar) Hur jag lyckats få till en hel tröja i XL på stickor 2,5 framstår nu som en gåta. Nästa vecka åket jag till Göteborg för att vara på Teknikmässan där. Hoppas då kunna sticka ett par sockor eftersom det nu börjar dyka upp ensamma strumpor i tvätten. Var har "kompisen" tagit vägen???? ps/ Kan meddela att jag läst klart denna bok, och jag måste ge dem klart godkänt!! Den är lite sockersöt i sitt upplägg, men det var finess på hur mordgåtan fick sin lösning. ps, ps/ Inger, det ligger lite i ditt påstående...Hoppas vi kan lösa problemet med ditt tyg...

1 kommentar:

Inger F sa...

Ett deckar-freak som jag lånar mer än gärna denna deckare med stickupplägg! Vill du låna nån bok av mig under tiden??

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers