STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2007-01-29

In i Dimman

Så har jag då tagit mig i KRAGEN och snart avslutat stickningen på min Bohus-tröja. En rolig stickning. Det är inte ofta man stickar med två trådar i SAMMA farg. Jag har fått repa upp eftersom nyanserna är så lika att man inte kan urskilja nyansen annat än på håll!! Det vita mittenpartiet är 3 färger!!! Har några varv kvar sen är det BARA att sy ihop. Inger F var är du???
Har nu märkt via bloggarna att flera i Karlstad-området ligger sjuka(Stackars er) Det kanske förklarar min konstiga ledvärk. Har haft värk i vristerna hela dagen. Fast jag är tjock och det behövs starka baciller att tränga in i mitt ytterskick! Har även märkt att mina stickade strumpor nu börjar ta sig vanor. De uppför sig som köpestrumpor. DVS de dyker upp en och en. Tur att jag har en jättebeställning av strumpgarn på G.......Annars hade jag ju fått gått barfota, och det är inte kul i snön..
ps/ Tack för hjälpen med Votte-boken. Upptäckte till min glädje att den finns på Sätergläntan och är nu beställd!

2 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Underbar dimfärg!

Anonym sa...

Fantastik tröja!!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers