STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2007-01-25

Värmlänningar på Mme Tussaud

Ja, det är bara att konstatera att det var fler värmlänningar på Mme Tussaud än svenskar...Svennis, är från Torsby och Buzz Aldrin kommer från Norra Råda och Ekshärad. Å så jag förstås....
Läget just nu:
* Min Adventssjal var klar före London, och med dit men inte fotat framför Big Ben tråkigt nog!!
* Mina sockar som skall skickas vidare i Sockbytarringen är klara. HA HA!!
*Min sticksak till NHV5 är klar, snacka om att vara ute i tid!!
*Har koll på mina 4 vänner!! Som tur är har alla bloggar!!
*Stickar just nu svarta Lovikka vantar till sonens kompis som snart fyller år. Törs berätta det här för han läser nog inte detta!! Kan meddela att min tumme som jag stukade i London fortfarande värker och inte blir det bättre av stickning( DET ÄR VÄL KÖNSTIGT???)
* Kollade Veronikas nya lägenhet igår , den var jättefin. Särskilt stickhörnan!!
* Har varit med Sticka på Vantutställning i Karlstad, och det var kul.
* Har köpt alldeles för mycket garn av Britt, men kunde inte motstå Rowan 4 ply Soft. Håller på med en tröja Nova Scotia av Alice Starmore i det garnet, den blir nog klar till sommaren.....
* Har precis kollar klart HV71-FBK, där VI vann, FBK har nu serieledning. Hur går det för MODO Ulla??
* Skall sticka födelsedagssockar till en 9-åring. Han har önskat sig det. Det är sånt man önskade ens egna barn hade önskat sig.....
* Har flera bilder jag inte kan visa......

1 kommentar:

Agneta sa...

Ja vi värmlänningar sprider oss och är populära:-)

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers