STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2007-03-18

Grattis Farmor Gunvor 90år idag.

Så har vi varit på kalas! Min farmor Gunvor fyllde 90 år idag. Det är hon som alltid handarbetat och jag inbillar mig att det är därför jag har samma intresse. För något år sedan stickade hon också randiga sockor, men det klarar hon inte längre. Hon var alltså 42år när jag föddes, och jag som tyckt att hon sett ut som hon alltid gjort i alla år...... Hon har fått 6barn, 12barnbarn och 14barnbarnsbarn.
Det är min kusin Carina som tittar fram.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, 90år!!! Inte illa...
Och en kvinna som tidigare inte ens har haft namnsdag ;) Kom att tänka på det då min mor hade samma namn, ;) Hon hade aldrig namnsdag medan hon levde - blev 51år - och sedan hamnade hon i kalenderna, ;)
Må så gott... västvärmländskan... kramis och ses vi på museumet?
Sjöbackas blogg

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers