STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2007-05-20

Helg varenda dag, kap 3

När vädret kräver att man skall vara inne, kan man göra en Moebius-sjal. Tyvärr ser andra finare ut än jag.På mig ser det ut som vriden disktrasa. Den här är stickad i Garnstudios Silke-Tweed.
Kolla mer hos Barbro hur man gör en sådan här oändlighetsvriden sjal.

1 kommentar:

LenaL sa...

På bilden ser sjalen fin ut i alla fall. Men vem vore jag att säga emot dej om hur den tar sej ut på? Men den är kanske varm och go'? Är själv inne på min tredje. Den första blev lång och sladdrig, den andra kort och tjock. Båda är numera ett minne blott. Ska bli väldigt intressant att se hur den tredje kommer att ta sej ut. Man vet ju inte förrän den är avmaskad och klar!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers