STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2007-06-10

Juno i Juni

Risken att bläddra runt i bland olika bloggar är att man kan falla för frestelser...

Jag gick in på Marikas blogg " Stickeri stickera stickeralla" http://bookish.typepad.com/sticka/ och kollade vad hon skrev den 17/5. Där fanns en länk till Yarn Harlot http://www.yarnharlot.ca/blog/archives/2007/05/14/lessons_from_the_hankster_.html#comments och bilder på hennes nystickade Juno. Hon hade stickat den i Rowan Yorkshire Aran och justerat den som Vanessa gjort enligt bild http://coloursknits.blogspot.com/2007/03/meet-juno_18.html Vad gör då vän av ordning? Jo, kollar in vad Janettes Rare Yarn har på lager. Jo, hon hade garn som jag kunde köpa till en egen Juno; http://cgi.ebay.com/Rowan-Yorkshire-Tweed-Aran-MUFFIN-FREE-SHIPPING_W0QQitemZ220111699885QQihZ012QQcategoryZ75569QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Så kan man diskutera om brösten blir mindre eller större bakom kragen på Juno, men med min erfarenhet så tror jag de är lika storta/små oavsett vad man har på sig...

Fast jag kan nog erkänna att även jag skall modifiera mönstret. Det blir inte så värst mycket resår( kroppsformat) i livet. För jag har köpt boken "Knitting on the edge",så det blir något från den istället. FÖR DET ÄR KRAGEN JAG GILLAR!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen! Jag är inte riktigt klar med ditt nästa paket, men det kommer. Hoppas du får en härlig födelsedag! Din hemliga vän

Anonym sa...

giMan får tacka!! Kul att få en såda nhelig hälsning...det är spännande! Min hemlis fyller också denna månad. //Marianne

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers