STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2007-07-19

Maria (ger) nne stickar

Så var det stickat.....Jag har kommit till sista ärmen på min Mariager, men det börjar bli lite otympligt att hantera det långa stycket,men den mesta tiden använder vi som turister....
I have knitted a little on my Mariager, and now reached the last sleeve but it is now an ungainly piece to handle. But we are spending most of our time as tourists!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så aktiva Ni är! Härligt. Mariager blir ju enormt fin.Hur mkt semester har Du kvar? Ulla

Froding sa...

En dag kvar.....

LenaL sa...

Så fantastiskt fin den ser ut att bli. Ser fram emot att få se en bild när den är helt klar!

nenlind sa...

Hej Marianne, vill bara tacka för att du har bidragit till mina försök att ta reda på litet mer om min släkt! Jag har tänkt att göra ett scrapbookingalbum med gamla kort och letade information om Värmlandssläkten (Linder och Norbäck) när jag hittade din gamla(?) hemsida med bla uppgifter om Märta Kajsa Fröding.

Hittade ingen e-postadress till dig som jag är säker på är aktuell, men om du vill får du gärna skriva till mig på nenlind@yahoo.com så kanske vi kan utbyta mer information om våra respektive släktgrenar?

Trevlig sommar,
Anette Linder

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers