STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2007-08-27

Bara räta och inga aviga

Det blir bara räta maskor nu, och inga aviga. Jag har gjort tofflor, och stickar nu på babytröjan. Lite tråkigt efterom jag gillar att göra aviga maskor. Så syr jag det blir byxor och en blus och någraq barntröjor, men det var längesen jag sydde så smått och det sitter inte i händerna...
I only make knitted stitches and no purled ones. I made slippers and knit om the babysweather. It is more fun to make purled stitches than knitted ones. And I sew!! A pair och throusers and a blous. And some sweathes for toddlers, and it is a long time since I made some for my one kids so it is not so easy!!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers