STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2007-11-17

Tvåändsstickning/ Twoendknitting class

I dag har jag varit på kurs hos Årets Värmlänning, Carina Olsson och tvåändsstickat. Jag kan det sedan tidigare, men har glömt hur man lägger upp. Vilket är ganska viktigt!! Tvåändsstickning är en rolig variant, om än något långsammare än vanlig stickning. Fast är det målet eller vägen som är det viktigaste??
Nästa kurs som hålls i hennes regi är nålbindning 19/1. Jag skall gå då även om jag kan Dalbystygnen. Man får då även slå en fax....
ps/ Jag hade en hektisk tid i Danmark, inget garn och inget tyg. Desto mer wienerbröd, choklad och någon öl...
Today I have learned to knit with two ends( Twoendknitting!!) and my teather was Carina Olsson, this years Värmlänning!! I have learned this once before but I have forgot how to start, and that is very important ! It take a little longer time to finish something in this technique, but is it the goal or the finish thats counts??
ps/ I had a great time i Denmark, very hectic!! I didnt find any yarn and no fabric, but a lot of Danish patry, chocolate and one or two beer.......
De som var med på de andra bilderna är Marianne och Birgitta. Dvs halva styrkan hette det...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken trevlig dag. Jag som trodde att det skulle vara svårt. På kvällen blev det parkering i soffan och stickning ihop med fotbollsmatchen Sverige-Spanien. I dag söndag efter rundan i lagården blir det ochså mer våändsstickning.
Hälsningar Eva.

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers