STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2008-01-22

1001 inlägg !!/1001 contributions!!

Detta är mitt 1001:a inlägg på min blogg! Så fort det har gått sedan jag började skriva här.
Idag har jag varitpå stickbesök hos Veronika och det var trevligt, TACK Veronika!!
Så har jag varit på kurs på lördagen och då lärde vi oss en variant av nålbindning som Carina Olsson kallade "Märta Brodéns" variant. Enkel att lära, men det kan ju bero på att jag redan knäckt koden. Så slog vi en fax, dvs en kavelfrans!!Det var kul att träffa så många trevliga tjejer. Så har jag gjort lite strumpor, ganska många faktiskt. Bild kommer......
Så lite hockey: Det är inte bra nu. FBK vinner inte och det är särskilt tråkigt eftersom de snart skall möta Frölunda och det kommer att bli en stor prestigeförlust för mig eftersom jag gjort vissa "uttalanden" om vem som skall vinna till några Frölunda-iter.Så nu är det upp till bevis på torsdag.. Skall jag kunna genomlida vissa möten framöver så bör det gå bra......
I have have done 1001 contributions on my blogg since I started. Time flyes.
Today I have visit Veronika, we had a knitttingmeeting, Thank you Veronika.
I have join a needlebindingclass and we learn a Märta Broden-Type. Simple to learn, but I have already fins the clue how to do it. Nice to meet so many nice persons who love yarn!!!
I have knit socks, many socks acctually.

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers