STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2008-01-09

Sticka och lyssna/ Knit and listen

Jag sitter inne och stickar när jag kommer hem från jobbet. Det går ju inte att åka skidor på vatten...Idag kom brevbäraren med Simply Knitting och där fick man ladda ner en talbok, Jane Austens Persuasion!! Jag har precis lyssnat klart på Samlarna, en mycker bra bok, kan rekommenderas. PÅ stickorna finns Lydia, min egen socka från Stickas medlemsblad. For the moment I sit inside and knit( I cant ski on water) and listen to audiobooks, Simply Knitting arrived today and they had an offer; a free audioboook!! Jane Austens Persuasion!! I have also listen to David Baldaccis "Collecters". anf I can strongly recommend that book. On my needles I have Lydia, my own designdes socks!!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers