STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2008-02-29

Migrän igen/Migrain again

Jag börjar känna mig bättre, så det blir nog resa till Sollentuna imorgon. Jag har inte stickat på hela veckan.... Denna skapelse har Kia nålbundit av eget spunnet garn och eget mönster!! Den finns bara i ett exemplar och det gör inte så mycket för den gör störst nytta som klämvante!!
EN FRÅGA: Den tröja som finns på omslaget till Interweave knit, vilket garn kan man använda till den?
ps/ AnnaPuh; Kanske man är dum ,men frågan är ibland om det är vägen eller målet som är det viktigaste. I detta fall är det vägen eftersom jag är för tjock för tröjan ;-))
I begin to feel better so I think it will be a journey to Sollentuna tomorrow. I havnt knit a stitch during hole week. This beauty has Kia done with her ownmade yarn and neelbinding. It is only one mitten but it doesnt matter because its much better as a squeezemitten!! If you have seen the jacket on the cover of the latest Interweave Knits. Could you tell me any yarn to use instead of the original??

3 kommentarer:

Kajsa sa...

bokbeställning -> kajsa -at- melen.se ;)

Anna sa...

Migrän? Har du fått ordentlig hjälp av din läkare? Vet du allt om hjälp som finns? Inte ska du behöva ha det så jobbigt.

Anonym sa...

Jodå, jag har bra medicin . Fast denna gång tog jag tabletten för sent vilket gjorde att jag hade värk i 3 dar...//Marianne

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers