STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2008-05-27

Xravaganza,tipspromenader och lite stickning.

  • Förra helgen var vi och gick tipspromenad på Kilene. Vi tyckte inte vi kunde en enda fråga, men det var kul när de ringde och sa att vi hade vunnit första och andra pris!! Det var en ryggsäck och ett paraply.
  • Soppdieten är inne på 18:e dagen och det flyter på ganska bra,men på Mors dag så var det tufft. Jag hade gjort en Princesstårta med äkta vaniljsås till kaffet och vi grillade för första gången för i år. Ni kan tänka er grilldoft och tårtdoft. Lägg till en flaska varm soppa. Så ser ni hur min dag var...
  • Jag stickar vidare på min tröja, men har inga bra bilder. Det kommer.
  • Trädgården skall snart bli fixad, men det kommer hela tiden saker emellan.

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers