STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2008-07-18

Äntligen Semester! At last, vacation!

Nu är det återigen dax att tända lägerelden. Spindelväven från ifjol skall bort och all stress skall väck. Så här har vi tänkt börja;
  1. Vi åker till Falköping imorgon på 20-årskalas.
  2. Sedan vidare till Jönköping för övernattning.
  3. Till Stockholm på söndag för vidare färd mot Riga.
  4. Vi leker turist hela veckan.
  5. Åter Stockholm och ett museibesök innan hemfärd.
  • Ulla; Jag skall kolla allt garnigt jag ser och rapportera!!
  • Marie; När Stickstämman är över så kan vi fixa mönster!!
  • Liisa; Problemet är att köper belöningar trots att jag inte stickar klart....fast vi får se. Mönstret är med till Riga och jeansgarn. Kan bli en kul kombination!!
  • Inger; Jag lovar att sitta stilla..en stund. Xtravaganza går enligt plan men dock lite långammare eftersom jag vill ha en och annan färskpotatis.Har minskat i fett% och ökat i muskel%
  • Soffy; Välkommen hit! Jag finns som du set även här: http://ffskafferi.blogspot.com/
  • Joanne; I hope you read this and forget that I dont translate everything this time!!
  • Alla Ni andra; Ha en skön vecka!! Även om ni är på jobbet.
  • Christina; Tomater behöver vatten, ha förbarmande......
  • Elin; Hopas hitta något kul till dig i Riga!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hehe.. nej du har så rätt, många fördelar att vara gift. Byta däck på bilen och klippa gräset tillexempel, det gör min man så himla bra.

Anonym sa...

Hoppas du har en lång semester, så att din plan inte blir ett stressmoment utan bara en trivsam bruksanvisning!
//IngerF

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers