STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2008-08-15

Året på gården, en utställning om hästen i jordbruket

Lennart har under flera års tid varit hos Peter i Stöpafors och fotograferat hans hästar; Stubin och Greta. Peter använde dem dagligen i sitt deltidsjordbruk och skördar,sår och plöjer mm på traditionellt sätt.
Det har nu blivit en utställning på nästan 40 bilder som nu kommer att sitta uppe i fyra veckor på Naturum i Mariebergsskogen.
Det har blivit många bilder och ibland har jag tagit kort på
Lennart när han tar kort på hästar ;-))

6 kommentarer:

Jennie sa...

Så härligt det verkar, med hästar och slåtter! Ger mig tillbak minnen från min barndom, då farmors bror Evert. Kom till oss med hästen Telana och slog våra ängar...

Var det din bok "New Pathways for Sock knitters" som fanns bland böckerna på Hammarö?

I så fall, var har du köpt den ifrån?

Inger F sa...

Gammaldags, blonda ardennerhästar är väl bland de vackraste djur som finns?
//Inger F

...allergisk och rädd för stora djur...

slöjd sa...

Marianne, jag är på banan igen, d v s jag kan sticka.....Känns bara SÅÅ bra. Har Ni haft garnbytardag? I så fall hur gick det till. Ulla

Anonym sa...

såg nog artikeln i dagens VF!
IF

Anonym sa...

Var och tittade på Lennarts utställning idag...Väldigt fina kort så klart!
Christina & Thomas

Anonym sa...

Så fina hästar!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers