STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2008-11-03

Iprenmannen på Vårgårda Fotomässa

Vi satt och väntade på att föredragen "Island, färgernas ö" och "Hästmannen" skulle börja, när en kille frågade efter en huvudvärkstablett. Eftersom jag alltid har väskan full erbjöd jag honom en migräntablett men han ville hellre ta en Ipren, så det fick han. Det Hans Strand, föredragshållaren, som var Iprenmannen!! Han gav mig en av sina böcker som tack, jättekul men nog kan man väl vara snäll utan att man måste ha ersättning. Hans bilder från Island var belöning nog tycker jag. (bilden tagen under föredraget) http://www.hansstrand.com/Hans_Strand/Home.html Föredraget om Hästmannen var så bra att jag glämde fotografera, men jag har en bild på mig och Sven-Anders som jag får visa någongång istället. Det är en riktig solskenshistoria på sitt sätt även om man inte kan sätta fingret på vad som är bra...

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers