STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2008-11-22

Julstämning

Det har kommit lite snö i Karlstad coh det inspirerade mig till att börja sticka dessa julvantar.
Man gör dem på två stickor, tummen och vanten i stickas i ett stycke. Två sömmar att sy ihop. Fort, snabbt,ulligt och varma!! Jag tycker de är urtjusiga och man riktigt hör Jingle Bells när man stickar dem!!

6 kommentarer:

goooooood girl sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Agneta sa...

Det där var riktigt juligt. Vart tog tomten vägen, glömde han sina vantar?:-)

Anonym sa...

Har du mönster du vill dela med dig till mig skulle jag bli glad!!
De ser härliga ut.Jag finns på närvarolistan från Hammarö.
Vi ska till till
Kristinehamn nästa helg och rå om barnbarnet som blir ett år hela helgen.Underbart.Må så gott./Ella.

Samtal från min trädgård sa...

Va fina! De ser verkligen juliga ut och man kommer riktigt i stämning med vädret som är ute nu.

Mildamakter sa...

Så läckra - det ser inte svårare ut än att jag skulle kunna klara av att sticka dem.
Var kan jag köpa mönstret? :o)

Froding sa...

Mönstret på vantarna finns här:

http://stickamera.se/tomtevante.pdf

Ella! Det kommer!!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers