STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2008-11-03

Mera fotomässa

Här är lite Kinderägg-effekt. Jag fick med Lennart som testar en ny kamera och den häftiga virkade mössa som killen till vänster har.
Detta foto var det finaste på utställningen , hoppas det syns hur vilsamt dimman ligger över sjön. Vi köpte några fotoböcker bl.a den om forkörningen mellan Falun och Röros, och nu vill vi åka till Röros och kolla läget. Har varit där en gång och minns hur gemytlig den byn var.http://www.dalarnafemund.com/index.php?page_id=5
Imorgon åker jag till Sollentuna på lite jobbrelaterad workshop, och på lördag bär det av till Syfestivalen i Kista. Finns det tid över skall jag sticka, för något hemarbete finns det ingen tid till......
Har gjort klart Bente-sockorna så nästa resesocka blir ett par Hugo-strumpor från Stickas sockhäfte TROR jag....

2 kommentarer:

Agneta sa...

Syfestivalen då kanske vi ses på lördag. Jag ska också dit på lördag

Anonym sa...

http://www.flintknits.com/blog/?p=151

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers