STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2009-04-29

Tvåändsstickad grytlapp

Någon frågade mig om man kan sticka tvåändsstickning fram och tillbaka, och så vitt jag vet så gjorde man inte det historiskt sett, MEN det går alldeles utmärkt att göra så. Här har jag gjort en grytlapp i två färger och bara stickat räta varv och vänt som vanligt och virkat en kant runt om. Den är stickad i Muskat men jag hade för grova stickor så nästa grytlapp gör jag nog på 3,0mm och inte 4,0mm som här. Har börjat packa stickkorgen inför Tällberg, och den är redan full. Ack vilket problem...Var skall det nya garnet få plats??

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers