STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2009-05-15

Stickfrossas Axelvärmare

Nu är min axelvärmare klar. Jag använde 1 tråd Mora redgarn, 1 tråd Bockens lingarn16/2 och 1 effekttråd i svart från Drops. Lite klurigt att hålla kolla på alla tre. Stora problemet för mig var att jag kunde inte få in de 10 varv som bildar spetsen i huvudet så själva stickningen var inte så avslappnad som jag önskat. Fast resultatet blev över förväntan. Bra längd och linet gör att det blir en skön tyngd i sjalen.
ps/ TACK Ingalill, nu kan jag skicka mail igen!!!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers