STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2009-06-01

Hur många gånger stickar man en socka?

Jag vet att jag snart blir lastgammal,men att det tog minnet så fort hade jag inte en aning om.
Dessa Firestarter av Yarnissima har jag repat ett antal gånger pga av att jag TROR ha mönstret i minnet. Så när jag började på skaftet på socka nr två, så insåg jag att ökningarna på sidan inte var med. Då hade jag ändå repat upp två ggr för att det såg så konstigt ut. Så den sockan är stickat 2 ggr. HJÄÄÄLP, jag börjar bli för gammal.

1 kommentar:

LivM sa...

He-he!! Du er ikke alene om det der altså! Lykke til for sokkene blir jo flotte de!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers