STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2009-06-07

Söndag hemma hos oss.

Den svarta hönan hon bara ruvar och ruvar. Hon fattar inte att det inte blir några kycklingar när det inte bor en tupp hos oss!
Den beiga hönan längtar efter sällskap och kollar om den svarta aldrig tröttnar på att ligga i redet.
Jag hoppas att hon har utskik efter den elaka skatan som är inne och stjäl ägg. Lennart har satt upp nät och verkligen tätat alla hål. Lika f-n kommer skatan in och får med sig ett ägg.
Wilma lämnar altanen för en liten promenad.
Maja vilar i sin korg, lite fundersam över vad jag gör!! Hon borde veta att jag sitter bredvid henne och stickar!!

3 kommentarer:

heidi sa...

där är dom ju - hönorna:D

men tänk att hon ligger och ruvar, och ruvar och ruvar... stackars henne så inga kycklingar får...

men fanns det ingen tupp? eller minns jag fel?

synd att kråkorna kommer in - dom är som möss, tar sig in i minsta springa:(

och katten ser ut att vara väldigt nöjd med tillvaron:)

gisèle sa...

vos poulets sont gâtés

poulaillier 4**** avec chauffage.

Froding sa...

Hej Heidi!
Tuppen Hilding flyttade för flera år sedan, han gal för mycket. Fast vi saknar honom och de gör hönorna också. Det blir lugnare för dem om någon tar hand om dem!!
Gisèle:
Jag förstår inte franska men tackar för att du hälsat på!!!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers