STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2009-07-02

TantKofta-tröjan

Under ärmhålet. Jag har lagt till ganska många maskor för att få till rätt bystmått.
Minskar ner i kilform. Här är baksidan av vänsterkanten fram. Här snor jag trådarna varje varv för att få en så osynlig övergång som möjligt. Vid garnbytet måttar jag så att skarven hamnar på rätt ställe och för att vara säker var det är så kan man sticka fram dit och sedan repa upp dessa och utgå från det måtet. Tittar man noga så ser man att mina övergångar inte alltis stämmer men i det stora hela syns det inte!
Rätsidan på vänsterkanten.
Knapphålskanten. För att slippa tänka så mycket så har jag gjort knapphål över de två mittersta maskorna av de sex kantmaskorna på var femte rand och efter två varv i färgen!!

1 kommentar:

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Snygga lösningar, både framkant och kil.
Ha det bra hälsar Koftan

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers