STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2009-07-30

Tröjor!!

Kom Hargraves "OLIVIA" är klar sedan länge. Garnet är Rowan Felted Tweed men jag tycker tröjan är OK,men lite för kort. Hade skippat fickorna om kunnat ångra mig eftersom jag tycker de inte är så snygga.
Min variant på en Dal-tröja. Den här gillar jag jättemycket. Kunde kanske varit lite längre i ryggen,men den är så bra den kan bli i alla fall! Stickade i Dalegarn Heilo.
Min TantKofta-tröja. Den blev inte så bra. Skulle ha börjat ökningarna för oket tidigare och oftare, så att ökningen under armnen inte gjorde tröjan så bulsig. Skulle inte ha minskat ner i bålen så mycket jag gjorde( en övertro om att min bak är mindre än den är...)
Den som är lyckat är färgkombinationerna som gör en GLAD!! och att alla trådbyten är tovade samman så att det bara blev några få trådar att fästa!!
Stickor 3½mm, Kauni flerfärgade garn som mött Hillesvågs HIFA2 i färgbrytningarna.

5 kommentarer:

Agneta sa...

härliga färger på din Tantkofta tröja. Jag är feg och kör enfärgat på min.

Kattis sa...

Jag gillar din "uppifrånochnerkofta" skarpt! :)

Pia sa...

JAg tycker den är jättefin, randningen och färgerna är underbara.

Anonym sa...

Din variant av Tant Koftas kofta..känns som en upprepning..blev helt underbar. Härliga färger och en mycket bra passform./Ella.

Anonym sa...

Jag tycker tantkoftan är grym! Jag skulla gärna vilja få tag i samma garn, var har du köpt det?

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers