STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2009-11-09

Veckan som varit!!

Helgen har varit intensiv.
Lennart har fyllt 55 år och det var fullt hus på lördag. På hans tårta hade jag blåbär som jag plockat på egen blåbärsbuske i trädgården. Varje bär har sedan styckfryst och de såg helt otroligt härliga ut på tårtan.
Söndagen firade vi honom igen, och man kan tycka att det var lite ketchupeffekt på firandet för hans del!!
Så har det varit Karjala-Cup. Då fanns tid till lite stickning och nu tillverkas en del julklappar. Bäva månde min omgivning....
För er som har Ravelry så kan ni se vad jag gör just nu!!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers