STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2009-12-28

Stickjulenför mig

Jens frös och ville ha en tröja. Jag hade beskrivningen på Dales OS-tröja och den föll honom i smaken. Helena köpte med garn från Ull&Saker i Jessheim och nu stickar jag för allt vad stickorna håller. Tyvärr har ett nystan kommit bort på vägen men de löser sig nog! Svart är ingen rolig färg att sticka i,men vad gör man? Jag hade problem med stickvalet, började med Knit-Pro men de var för vassa, stack mig i pekfingret så det gjorde ont. Bytte till aluminium men även de var vassa. Nu använder jag rosenträ-stickor och de är runda och behagliga. Har nu kommit 30cm på bålen och vi får hoppas kylan sitter i ett tag till!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers