STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2010-03-07

Vasaloppssöndag;Stickning

I bilen mellan Karlstad-Arvika, la jag sista handen på Helenas tröja(Min OS-tröja) så att hon kunde få den när vi kom til Lena på födelsedagskalas.
Karismagarn på stickor 4,0mm med inslag av Dales Falk-garn( Karisma har ingen snygg rosa färg!!)
Helena är väldigt förtjust i rött, rosor och hjärtan, om ni undrar!!

5 kommentarer:

LivM sa...

Så flott genseren ble og hun kler den jo helt fantastisk fint da!

Lotta-livets väv sa...

Läcker tröja.....är det guld i den ena tråden?
Förstår att tjejen som fick tröjan var nöjd!
/Lotta

Froding sa...

Det är inte guldtråd utan en gul nyans som kan kallas senap. Det är endera Dale Falk eller Drops Karisma. Tjejen är Helena och vår alldeles egna dotter på nu nästan 21 år och finns numera i Norge!! Nära norska garnbutiker....

helfena sa...

Ja, jag bad om guld.. ska köpa något sånt och sen sy i det själv! så den glittrar lite i norge solen!

Efwa - Medea sa...

Vilken härlig tröja!!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers