STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2010-04-22

Lastrada av Hanne Falkenberg

Jag har börjat sticka på min Lastrada som jag köpte som kit från Marias Garn i Stóckholm. Den har legat länge men nu kändes det rätt att börja. Alltid lika roligt att sticka hennes tröjor. Helt klart lämplig som TV-stickning(läs hockeyfinalstickning) Jag stickar storlek L fast jag köpte XL-kitet. Jag har även sedan sist stickat en Liesl av Ysolda Teague. Jag stickade min i Drops Muskat och den blev så där. Skall nog göras i ett ullgarn. Den var rolig att sticka så det blir nog en till. Bild kommer... Jag har köpt garn till min Liselotte som är en rätstickad oktröja av en dansk tjej och finns att skåda på Ravely. Till den har jag köpt Hillesvågs Kamgarn tykt.

Min Tantkofta-tröja i Rowans Felted tweed är även klar men saknas fortfarande också bild....

Glöm nu inte stickcafet på museet och Tjej-kvällen på Duvanhuset. Läs mer på Solstickornas blogg!!

1 kommentar:

LivM sa...

Det er nydelige farger du har valgt. Men det er jo en stor jobb da. Gleder meg til å se den på deg!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers