STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2010-07-08

Fortfarande utan dator

Har börjat på min Liselotte, och jag stickar i dubbelt Kamgarn tykt från Hillesvåg.(Sök på Ravelry, för bild) De har bytt namn på garnet men jag minns inte det nya. Tröjan som har ok är rätstickad och det är lite "töligt"(=tråkigt) att sticka räta hela tiden. Så jag har istälet börjat att kolla in vilken socka jag skall sticka i månadens sockutmaning på Ravelry. Jag vill testa mina nya 2,25mm , det skall bli så kul. http://www.signatureneedlearts.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=SNA&Product_Code=DPN-01&Category_Code=DPNs Har några veckor att jobba innan min korta semester börjar. Vi skall till Skottland och se på Military Tatoo!!

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers