STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2010-10-04

Stickat nu och då

Mina senaste härvor från Hazel Knits. De går mer i pepparkaksgubbe-färg än rosa!!
En sjal jag stickat som man börjar med att göra sjalkanten, och sedan minskar sig upp. Garnet räckte inte så jag fick ta med ett bambugarn mitt i sjalgarnet från chili Gredelin. Sjalen heter Wast side Shawl och finns på Ravelry.
Ett par påbörjade sockor i ett garn jag färgat själv med Kool-Aid. Som för er som inte känner till det är en saft från USA.
Min påbörjade sjal från Yarn Forward i ett tunt silkegarn jag köpte på Grötö i våras. Det har precis rätt grön färg!!
Min påbörjade LFS, färgen är bra men garnet jobbigt att hantera. Får faktiskt ont i armarna om jag sitter för länge.

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers