STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2010-11-03

Så var det Liselott

Så har jag börjat på min Liselott, vars mönster jag köpt på Ravelry. Den ser jättesnygg ut på bilderna! Jag gör den i dubbelt kamgarn tykt från Hillesvåg. Det garnet är så mjukt och följsamt. Jag måste köpa till en kon med 200g för jag var lite väl optimistisk när jag räknade på garnåtgången. Det blir ok på den och jag tror att det kommer att bli ränder på mitt ok. MAN kan bara inte göra precis som det står eller??

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers