STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2011-01-18

Nytt ÅR!!

Utan inspiration!! Jag håller på att färdigställa socka nr två av mina Zum Dirdl av Yarnissima. De är inte lämpliga att ha på stick-café så när vi hade årets första på Stick&Sy ikväll, tog jag med mig min senaste Yarnissima-socka (vars namn är så knepigt jag jag inte ens bryr mig komma ihåg) men se, inspirationen infann sig INTE!! Köpte raggsocksgarn och Eco-ull till vantar så nu har jag ifall inspirationen kommer över mig... Jag har i alla fall gjort klart ett par sockor, Queen Kristina, som jag nog skall sälja över till USA. Bild kommer senare. Jens norsktröja är klar och används nu, bild kommer när han står still ;-) Har sytt ihop min Elisabeth-tröja efter mycket stort ojjande. HATAR att fästa trådar, och den har MINST tusen... Upptäckte att jag stickat beläggen fel så den är klart till 95%, MEN den blev inte bra...Ibland lyckas man inte göra mönster som blir bra. Laddar för Stockholm nästa helg( 29-30) då är det revision i Sticka!! FAST; Den 26 januari träffas vi på King Creole i Haga och har Stick-Café, kolla Solstickornas blogg!! Njuter av garnupplevelsen i Skottland från i höstas( om ni undrar över bildvalet!!)

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers