STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2011-02-20

Checklista Projekt

Detta är en Stockholmsgris. I Värmland super grisar också men då har de inte brickan kvar på ryggen..

  • Sockan STIG, klar. Kommer i Stickas medlemsblad tillsammans med lanseringen av det nya sockgarnet som är framtaget endast för Stickas medlememar!!
  • Sockan QUEEN KRISTINA, klar men mönstret skall renskrivas. Kommer på Ravelry.
  • Sockan ANDERS, har en fot kvar, sen skall den till familjen Olsson.
  • Tröjan Munkabälte, har börjat på ärm nr 1. Tar sin lilla tid,men önskar den blir klar denna månad...
  • Sjalen AKRYLGLITTER, att jag köpt arkylgarn som glittrar är en högoddsare men jag har halva kvar. OM jag använder den sen är en annan fråga...
  • Sockan SOTTOPASSAGIO skall bli klar så fort jag fattat mönstret, men flera snälla människor på Ravelry sträcker ut sina hjälpande händer, spå det ordnar sig nog!
  • Vanten i vitt med krage, klar skall fästa trådar och brodera något på den.
  • Nålbunden Dalbyvante i vitt, är tovad och kalr men skall broderas med något annat än dalby-blommor.
  • Sockan RAGG är klar och skall bara användas....

Har ni tänkt på det? Att man skall använda det man stickat. Jag lägger för det mesta mina alster i högen " Avdelningen för trådar att fästa"...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi kan väl ses och ha en trådfästarkväll? Jag tycker ju det är rätt roligt jag :-)
//Inger

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers