STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2012-02-15

Breezy Cardigan och Signature Needles

 Jag stickar mig en upponerkofta, och efter ett mönster av Hannah Fettig som jag köpt på Ravelry. Jag valde Rowans 4ply soft som jag hade i min stash. Som det verkar så räcker inte mina 10 nystan utan jag har letat med ljus och lykta efter mer. Hittade en tjej i USA som har 3 nystan som nu är på väg till mig!
 Jag stickar på 3,5mm och med min nya rundsticka från Signature Needles, en 5"sticka, 32"wire,medelspets och 3,5mm grovlek OCH MED MITT NAMN GRAVERAT.
Detta mina damer är det beästa jag någonsin stickat med. Trodde att det var Knit Pro men ack vilken skillnad det är. Blir dyrt för mig dätta.....

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers