STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2012-05-22

Nu är den klar!!

Nu är min tröja klar, den är stickad i Hillesvågs Hifa2/Ask och det gick åt drygt 4 härvor, och jag använde stickor 3,75mm. Rolig att sticka men jag lyckades inte helt. Den är lite bulkig i ärmhålorna men det var svårt att se det när jag stickade. Skall bli fler Så det löser sig. Har använt hela helgen i Trysil.där var det snö,regn och aldrig varmare än 10 grader! Vi hälsade på Sissel och hennes man som bor i Trysil. Hon var med på Stick&sy:s stick-cafe i vintras. Jag fick några härvor Hifa2 av henne!! TACK Sissel både för garn och kaffe med god äppelkaka. Vi ses snart, då skall vi sticka och nålbinda!!



Hej så länge!

Marianne

6 kommentarer:

nesinom sa...

Den ble veldig fin syns jeg :) Ser vedig mjuk og lett ut. Ha en trevlig dag!

Christina sa...

Ett fint arbete att var stolt över, kan tro att du är fin i tröjan :)

Annuska sa...

Den blev väldigt fint och du sticker så himla snabt också.
Har du börjat med din danska projekt?
Kramar och hoppas vi ses snart.

Anonym sa...

Jättefin kofta! Var finns mönstret att köpa? undrande Berit i Åkersberga

Froding sa...

Mönstret kan köpas på Ravelry och kostar 5 eller 6 pund. Det är ett välskrivet mönster och även om man inte är van att sticka efter engelska mönster så klarar man detta om man har ett lexikon!!
Jag letar garn till min nästa Chickadee!!!

Froding sa...

Garnet ger en mjuk och lätt tröja. Ästan så jag tycker det är tråkigt med sol och värme!!!
Ysolda är ett geni på att göra bra mönster.

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers