STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2012-07-29

Min "Leftie"

Nu har jag stickat klart min Leftie. Återigen ett fint mönster från Mattina Behm. På bilden ser jag ut som grannen i Beck,men det är inte lätt att fota sig själv!!
Jag använde 100g ofärgat sockgarn och 50g Noro Silkgarden. Det blev 22 löv.
Jag tror att den skall vata lite större och innehålla 28 löv. Har mer garn, MEN kanske gör jag en i Wollmeise och då blir den ok eftersom de härvorna är på 150g .
Den heter Leftie eftersom det är tänkt att man skall använda överblivet garn till löven.
Mönster finns här: Leftie








Hej så länge!

Marianne

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers