STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2012-07-24

Polkarandigt.

När Garntjänst sålde billigt bomullsgarn i våras, så köpte jag 500 g vitt och 500g rött. Det skulle bli en randig tröja till mig. Gjorde en sån för länge sedan och den var en favorit. Började sticka bålen på rundsticka 3,5mm och skrev mönster samtidigt. Det som är tråkigt är att garnet drar sig så det ser lite skevt ut. Hoppas det rättar till sig vid tvätt. Allt är frid och fröjd förutom att garnet inte räcker. Det får bli marinfärgade muddar. Garntjänst har gått i konkurs och ingen verkar ha mer rött!! Den verkar bli som jag tänkt mig förutom de sneda ränderna. Hade nog sluppit dem om jag stickat separata fram-och bakstycken.




Hej så länge!
Marianne

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers