STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2012-10-10

Marianne Cardigan




Helena kom hem idag och lämnade denna tröja hon lånad någon gång hon frusit.
Jag stickade den för några år sedan efter att ha varit med på Gammelvala och färgat garnet med Hifa2 eller som det heter nu: Ask. Detta garn är mitt favoritgarn alla kategorier och förekommer både i Solveig Hisdals böcker och Annemors Selbuvantar. Det är lusen Chocenille som är färgämnet!




Mönstret har jag skricit själv och det är Bohuströjan som varit min förebild.


Knapparna som inte syns här är små höns gjorda av keramik.



Hej så länge!

Marianne

2 kommentarer:

Christina sa...

Den var såååå vacker :)

StickLena =KnitLena sa...

Direkt jag såg 1a bilden kände jag 50-talets vindar, så din inspiration kände jag!

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers