STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2013-01-30

Colette Jasmine med lite Vintagekänsla!

Jag har sytt en blus efter ett mönster från Colettes Patterns.
De gör sig nog bättre på en smalis, men den är skuren på snedd vilket gör den " flattering".
Tyget är från rean på Ohlssons Tyger och var sänkt 70%. Mönstret är på engelska och är märkt Beginner, men jag tycker det var lite puligt!!


Fick göra en riktig FBA på denna för att få den att passa på min "hydda". Sydde t.o.m. en muslin för att få en bra passform.


Slipsen i avvikande färg och det var lite strul att få till det snyggt.


Gillar ärmslutet.


Kragen faller inte så snyggt, men kan bero på att tuget är styvare.


Hej så länge!

Marianne

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers