STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2013-02-06

Sew-along med Mulliga M

Mulliga M är inte jag utan en tjej som nedanför Vänern! Här är hennes blogg Mulliga M
Hon har nu en tros sew-along som jag är med i. Jättekul! Jag har sytt en BH också i samma tyg. Trosorna är lite 50-talsinspirerade och heter Betty High Waist Panties. Höga men sköna ;-)
BH:n är Kwik Sew 3594och ett mönster jag sytt efter flera gånger.
Kostnad för hela setet c:a 350:-


Tre lager tyg:foder-yttertyg-spets.


Dekor!


Bara zick-zack och trestegs-zickzack används. Man behöver inte zick-zacka några kanter eftersom tygerna inte fransar!


Dubbelt tyg i sidorna och tunt powernet fram under tyget.

Hej så länge!

Marianne

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers