STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2013-02-12

Stick-cafe i Granhammar en kall måndagskväll!

Inne på logen var det en varm och hemtrevlig atmosfär, med många glada människor och en Karin som livfullt berättade om besöket hos Kungen!
Bild på Karin&Håkan hos Kungen
Dagens cafe var omdöpt till Syföreningsmöte med präst och allt och innan kvällen var slut hade vi bestämt att det skall genomföras en riktig Syföreningsauktion!!
Som nästan sist åkte jag och Annuska hem till Värmland. Annuska ända hem till Arvika!!
Logen är så fin och smörgåsarna så goda och garnerna så lockande. Några härvor följde med hem.
Jag stickade vantar av Kias egna garn!!




I Ostbutiken köpte jag Evert och Barbro och det är alltid lika kul att se Lennarts bok i hyllan!




Hej så länge!
Marianne

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers