STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2013-03-14

Samtal från Elsie!



 För några år sedan gick jag och lärde mig nålbinda Dalbyvantar hemma hos Elsie i Skåre.
Jag var hos henne flera tisdageftermiddar och tragglade. Det var extra kul eftersom Elsie och min mamma var bästisar när det begav sig!



 

 Till slut så fattade jag galoppen och började få till några vantar. Jag sydde, tovade och broderade så det stod härliga till!


 Mönstret på mina vantar är taget efter det gamla paret som jag en gång fått av in farmor.Det är mitt signum.


 Elsie på julmarknaden på Värmlands Museum.



Så här såg mina första vantar ut!


Jag ville hjälpa till att bevara tekniken och gjorde ett häfte där jag har gjort instruktioner på hur man syr.


 


Idag fick jag ett samtal från Elsie som ringde och berömde mitt häfte eftersom det var så bra enligt henne!


Så roligt! Nu är det kvalitetssäkrat!!

Mönstret finns uppe till höger! Bara att trycka på " buy now"


1 kommentar:

Christina sa...

En helt underbar människa :)

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers