STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2013-04-24

Sy....

Jag har fått ett jättefint syrum där jag har tillklippningsbord, hyllor för tillbehör och plats för mina maskiner.
Så jag varvar stickningen med sömnad!
Har gått en kurs i mönsterkonstruktion och fattar nu hur det funkar med insnitt mm.




Så har jag tittat på Youtube och det fantastiskt roliga programmet Great British Sewing Bee. Samma koncept som Hela Sverige Bakar men mycket roligare. Härliga deltagare och trevlig stämning. Det är totalt fyra avsnitt och alla finns på Youtube.

The Great Sewing Bee


Material till projekten i programmen.

Vi har fått många anmälningar till Stickstämman i Ransberg, vilket ör så roligt!
Stickstämman i Värmland 2013
Hej så länge!

Marianne

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers